Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Lars Lier - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Lars Lier - WaarBenJij.nu

Laos

Door: Lars van Lier

Blijf op de hoogte en volg Lars

09 Januari 2015 | Laos, Vientiane

Het heeft even op zich laten wachten, maar hier is mijn verslag van Laos. Zoals beloofd een stuk korter dan mijn vorige verslag!

Na een korte vlucht vanuit Hanoi kwam ik op dinsdag 23 december aan in Luang Prabang in Laos. Daar leerde ik direct al wat mensen kennen en had ik al gezelschap om de volgende ochtend iets te gaan doen.

Luang Prabang is een stadje met een rijke geschiedenis en cultuur, en geloof speelt er ook een grote rol. Elke morgen rond 6 uur maken de monniken vanuit hun tempels een wandeling door het stadje om voedsel te verzamelen. Bij deze Tak Bat staan dan veel bewoners en toeristen met voedsel om aan de monniken te geven. Wij dus vroeg uit de veren om dit te bekijken maar meer dan wat ik net beschreef was het eigenlijk ook niet. Dus al met al had ik nog wel even in bed kunnen blijven liggen. De rest van de dag heb ik alleen wat door het stadje gelopen en onder met een pilsje genoten op het punt waar de rivieren Mekong en Nam Khan samenkomen. 's-Avonds heb ik een groep mensen leren kennen waar ik die avond en de volgende dagen mee heb doorgebracht. Donderdag ben ik met 3 van hen naar de Pak Ou Caves en de Tat Sae waterval gegaan, en 's-avonds zijn we naar de bowlingbaan gegaan. Hier gaat iedereen naartoe als om half 12 alle kroegen in de bebouwde kom moeten sluiten om nog even verder te feesten.

De twee daaropvolgende dagen heb ik een trektocht gedaan door de bergen, het platteland en een stukje jungle. Op de eerste dag werden we in een dorpje afgezet en vanuit daar liepen we in een paar uur naar het dorpje Ban Long Lao, waar mensen van verschillende stammen wonen. Het was bijzonder om te zien hoe die mensen daar leefden! De tweede dag sloten zich nog een aantal mensen bij de groep en wandelden we in een paar uur naar de mooie Kuang Si waterval. Vanuit hier werden we weer teruggebracht naar Luang Prabang, waar ik direct weer een bus naar Vang Vieng boekte voor later die middag.

Op zondag heb ik niet zoveel gedaan.'s-Middags heb ik wel nog een scooter gehuurd om verschillende grotten te bekijken, en ben ik nog een heuvel opgeklommen waar ik mooi uitzicht had op de vallei. 's-Avonds heb ik nog een stelletje getroffen die ik een paar dagen eerder had leren kennen en hebben we samen nog wat gegeten en gedronken. Met hen zou ik de rest van mijn trip nog samen reizen.

Op maandag gingen we 'tuben', want dit konden we in Vang Vieng niet overslaan. In principe ga je in een rubberen band de rivier af richting het stadje, en maak je onderweg wat tussenstops bij kroegjes langs het water. Normaal gesproken wordt dit erg druk bezocht, en komen de meeste jongeren straalbezopen in het stadje aan, maar wij hadden helaas een minder drukke dag uitgezocht dus het échte tuben hebben we helaas niet meegemaakt. 's-Avonds ben ik nog op stap gegaan en heb ik de feeststemming alsnog meegekregen.

Op dinsdag hebben we de bus naar de hoofdstad Vientiane gepakt. Hier kwamen we 's-middags aan, maar aangezien ik een kater had en de anderen ongemak hadden van het avondeten van de dag ervoor hebben we niet erg veel gedaan. We hebben een beetje de stad en de avondmarkt bezichtigd en vervolgens naar bed gegaan om ons op te laden voor oudejaarsavond, die ik in Bangkok zou vieren. Op woensdagmiddag pakte ik hiervoor het vliegtuig weer terug naar waar mijn trip begonnen was!

Laos is het land waar ik waarschijnlijk het meest gerelaxt heb. Laos zit niet zo vol met bezienswaardigheden maar is een bezienswaardigheid op zichzelf. De natuur is er prachtig en omdat er zoveel natuur is leent Laos zich er meer voor om buitenactiviteiten te doen.

In mijn volgende verslag zal ik mijn verblijf in Noord-Thailand beschrijven, en ook deze zal weer lekker kort zijn. Tot dan!

Foto's volgen snel!

  • 09 Januari 2015 - 14:43

    Rob:

    Sjieek weer lars.. hie bin ich aan t wirk. Mit de auto door de reingel. Venoavendj boontje oavendj. Jeh zoe maakste nog ins wat mit he. Haha tot volgendje weak.

  • 09 Januari 2015 - 15:04

    Jos, Carin, Milou, Sam En Floor:

    Oh Lars, nog ff en dan bisse weer truk.....Joehoe....
    Tis en blieftj GEWELDJIG wat des dich allemoal zuus en mëtmaaks. En super desse zoevöl minse "trefs". Idd wie Rob sjrieftj.....reingel....boontje oavundj.....werreke en oh joa......tis waal bekans wiekend

  • 11 Januari 2015 - 18:08

    Gerry:

    heej skatje,..zal ich ins ge ierlik verklappe?
    ich haaj bezeuk dezmiddig en mot noe de hoontj oetlaote.. pff reangel en weentjjj
    wea hebbe spontaan tiedes dit bezeuk hieël get pintjes gedronke enhaaje ein good gesprek en ich haaj diene tekst mer veur de helft kinne leaze! Ha Ha.
    Larsje parsje..aaaftelle nog mer ein paar daag van dien bizunjer reis!!! loat os aub weete wannier desse thoeéws best! kome wea der eine (of 2 ) drinke...
    gooooj reis en vul plesser nog!!!

    Greet en Treeees
    xxxx


  • 11 Januari 2015 - 18:12

    Tessy.peskens@gmail.com:

    heej ff nog dit..
    waaat is ooze weareltj klein en waat weete wea mer weinig van oze weareltj asse deez foto's allemoal zuués.......!!!!!

  • 11 Januari 2015 - 18:13

    Tessy.peskens@gmail.com:

    heej ff nog dit..
    waaat is ooze weareltj klein en waat weete wea mer weinig van oze weareltj asse deez foto's allemoal zuués.......!!!!!

  • 11 Januari 2015 - 18:14

    Tessy:

    heej ff nog dit..
    waaat is ooze weareltj klein en waat weete wea mer weinig van oze weareltj asse deez foto's allemoal zuués.......!!!!!






  • 12 Januari 2015 - 22:15

    Johan En Maria:

    Ha Lars,

    We hebben net jouw laatste verslag gelezen.
    Wat fijn dat je zo vlug weer mensen ontmoet waar je weer mee verder kunt reizen.
    Over 6 dagen kom je alweer naar huis.
    Er zullen veel mensen blij zijn dat ze jou weer in hun armen kunnen sluiten, om te beginnen Laura en natuurlijk je moeder en Jorn.
    Lars wij wensen jou alvast PROFICIAT met je verjaardag morgen en maak er maar iets moois van.
    Verder wensen we jou nog hele fijne dagen in Azie en een hele goede terugreis naar huis.

    Lieve groetjes van
    Johan en Maria.

  • 12 Januari 2015 - 23:20

    Betsy:

    Hoop dat je echt aan het genieten bent van Chiang Mai. Maak iets speciaals van je verjaardag en een heel goede terug reis alvast. <3

  • 13 Januari 2015 - 11:06

    Martina:

    Neefje! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Maak er een mooie dag van zo ver van hier en natuurlijk
    nog vele jaren toegewenst namens rick en mij!

    Tot heel snel!
    Xxx

  • 13 Januari 2015 - 13:03

    Maria Kluskens :

    Lars van harte gefeliciteerd met je verjaardag .Maak er nog een mooie dag van. Geniet nog even van de mooie omgeving en dan zien we ons zondag. Groetjes en een knuffel van Maria en Thijs


  • 14 Januari 2015 - 19:53

    Sabine:

    Zucht...wat top allemoal, mot der geluif ich aug weer ins oet

  • 14 Januari 2015 - 19:56

    Sabine:

    Half berichtje nog eine dikke preficiat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars

Ik ga voor mijn huidige opleiding, International Business in Maastricht, studeren in Singapore. Vanuit daar ga ik de rest van Zuidoost-Azië verkennen. Via deze blog houd ik jullie op de hoogte van het leven in het verre Oosten.

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 2045
Totaal aantal bezoekers 16668

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Studeren in Singapore

Landen bezocht: