Mijn eerste paar dagen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lars Lier - WaarBenJij.nu Mijn eerste paar dagen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lars Lier - WaarBenJij.nu

Mijn eerste paar dagen

Door: Lars van Lier

Blijf op de hoogte en volg Lars

04 Augustus 2014 | Singapore, Singapore

Hierbij mijn eerste blog over mijn eerste paar dagen. Ik ga proberen alles zo kort en krachtig mogelijk te houden, omdat ik er zelf ook niet altijd op zit te wachten om een halfuur te zitten lezen, haha.

Ik ben op 1 augustus rond 11.30 naar Singapore vertrokken vanuit Amsterdam. Na een rustige vlucht van een dikke 12 uur landden we in Singapore rond kwart over 6 ’s-morgens lokale tijd (kwart over 12 ’s-nachts Nederlandse tijd). Ik ben toen direct naar de autoriteiten gegaan om mijn Student Pass (mijn studievisum) op te halen. De ambtenaren waren hier erg onbeschoft en ik heb hier in totaal 1,5 uur zitten wachten totdat ik kon gaan.

Vervolgens ben ik met de metro doorgegaan naar mijn hostel, yo:Ha @ Henderson, op 98 Henderson Road. Hier werd ik vriendelijk ontvangen door de bewaakster en die heeft mij toen rondgeleid en voorgesteld aan 3 jongens van de Universiteit van Delft. Met hen ben ik toen naar de IKEA gegaan om beddengoed en handdoeken te halen, aangezien deze niet aanwezig waren. Toen we hier van terugkwamen ben ik een paar uurtjes gaan slapen, aangezien ik al zo’n 27 uur aan een stuk aan het reizen was. Met deze jongens ben ik de dag erna ook nog verschillende andere praktische dingen gaan kopen en hebben we de stad een beetje verkend.

Ik zit samen op een kamer met 3 jongens uit Zuid-Korea. Helaas zijn ze niet zo spraakzaam, dus ik hoop eigenlijk dat ik vanaf deze week op een andere kamer kan komen met een Duitse jongen van mijn school. De kamer zelf is wel prima. Hij is schoon en iedereen heeft genoeg ruimte voor zichzelf.

Na mijn middag/avonddutje ben ik het centrum in gegaan waar Maartje en Minke op me zaten te wachten. Met hen heb ik gezellig gegeten en gedronken, en daarna nog even door de Marina Bay gelopen.

Ik ben erg onder de indruk van de stad Singapore. Alles is hier heel groot en de gebouwen zijn erg modern. Iedere vierkante meter wordt volgebouwd met flatgebouwen, kantoren, en hotels. De mensen zijn hier over het algemeen erg behulpzaam en vriendelijk (behalve bij de immigratiedienst dus). De munteenheid in Singapore is de Singapore Dollar (SGD). 1 euro staat ongeveer gelijk aan 1,61 SGD. Ze doen hier best veel aan ronde bedragen (dus niet 1,97 etc.) en dat maakt betalen een stuk handiger. De metro’s en bussen hier zijn goed georganiseerd en daardoor kun je handig van A naar B komen.

Het klimaat hier is wel wennen. Het is hier overdag zo'n 30 graden dit koelt 's-avonds maar af tot een graad of 24. Veel drinken is belangrijk, en de airco's die overal aanwezig zijn, zijn geen overbodige luxe.

Tot zover mijn eerste paar dagen in Singapore! Ik hoop dat jullie het kort en krachtig genoeg vonden ;). Mochten jullie nog mensen kunnen bedenken die mijn blog willen ontvangen op de e-mail? Laat het me dan maar even weten!

  • 04 Augustus 2014 - 09:15

    Jeroen:

    Ha Lars,

    Ziet er goed uit. Duurt altijd ff voordat je precies weet hoe en wat op zo'n nieuwe lokatie.
    Maar daar ben je zo te lezen volop mee bezig ;)
    Heel veel plezier en geniet van alle ervaringen die je daar mag op doen.

    We zien het wel fia Fbook of hier terug :)

    Greets
    Jeroen en Chantal

  • 04 Augustus 2014 - 10:20

    Mieke:

    Fijn verslaag.."kort"mer krachtig..mer noe geitj beginne.. Waat ein indrukwekkendje stad.... We blieve dig volge

  • 04 Augustus 2014 - 18:30

    Saskia:

    Dju waat isj doa sjoen!
    Geneet dr van.

    Gr's Saskia

  • 04 Augustus 2014 - 19:11

    Rob En Suus:

    Haa larsie..

    Tof om te leaze. Zoe wieet wig mer toch zoe dichtbiej. We hoaje dich inne gaate. Groete vanoet Kos.

    Xx Rob en Susan

  • 04 Augustus 2014 - 21:35

    Jos & Carin, Milou, Sam, Floor:

    Hey Lars,
    Wat super om al iets van dich te laeze. Wae blieve dich vollege. Wat un sjoeën foto's al.
    Groete vanoet Texel...
    Jos & Carin
    Milou, Sam, Floor

  • 04 Augustus 2014 - 21:40

    Fam. Verstappen-van Gansewinkel:

    Hallo Lars,

    Leuk om je via deze weblog in het verre Singapore te kunnen volgen. Dit zullen we zeker doen.
    In het begin zal het wennen zijn, maar hopelijk voel je je er gauw "thuis".
    Succes en geniet van de nieuwe ervaringen!

    Groetjes uit Weert,
    Peter-Karin-Sandra-Dennis

  • 04 Augustus 2014 - 22:43

    Inge:

    haa Lars,

    Wat leuk om te kunnen zien wat je allemaal in Singapore meemaakt. Je hebt je eerste dagen leuk, kort maar heel duidelijk omschreven.
    Natuurlijk is het even wennen maar ik ben ervan overtuigd dat het snel goed komt en veel leuke nieuwe mensen leert kennen.
    Heel veel succes en geniet van alles wat op je pad komt.

    We zullen je blog in de gaten houden.

    groetjes van je buurtjes

  • 06 Augustus 2014 - 19:39

    Nicolien:

    Hoi Lars,
    Leuk om op deze manier te volgen wat je allemaal meemaakt.
    Wij hopen dat je snel een beetje thuis voelt.
    Veel succes en geniet van alle ervaringen die je op mag doen.
    Groetjes uit Rooy
    Henk en Nicolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars

Ik ga voor mijn huidige opleiding, International Business in Maastricht, studeren in Singapore. Vanuit daar ga ik de rest van Zuidoost-Azië verkennen. Via deze blog houd ik jullie op de hoogte van het leven in het verre Oosten.

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 16674

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Studeren in Singapore

Landen bezocht: