Happy birthday Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lars Lier - WaarBenJij.nu Happy birthday Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lars Lier - WaarBenJij.nu

Happy birthday Singapore

Door: Lars van Lier

Blijf op de hoogte en volg Lars

11 Augustus 2014 | Singapore, Singapore

Aangezien ik afgelopen week (net als deze week) nog vrij had van school, heb ik samen met verschillende mensen de stad nog wat beter verkend. Soms met mensen die ik al kende, maar ook steeds vaker met nieuwe mensen. Het meest ga ik om met de mensen van het hostel. De mensen zijn hier super aardig en komen van over de hele wereld (meer dan 20 verschillende nationaliteiten). Het is een grote groep en er zijn altijd wel mensen die meegaan uiteten of naar een feestje, of om de stad mee te verkennen.

Afgelopen week heb ik de verschillende kanten van Singapore leren kennen, zoals Little India, Chinatown, Marina Bay, maar ook het business district. En het mooie van Singapore is dat deze wijken totaal niet op elkaar lijken. Iedere keer als je de metro uitstap lijkt het of je in een andere wereld terechtkomt! Ook zijn we zondag met de boot naar de eilandjes St. John’s en Kusu geweest. Dit zijn twee tropische eilandjes die bij Singapore horen en waar je met de boot binnen een halfuurtje bent. Hier hebben we een beetje gerelaxt, en op Kusu hebben we zelfs onze eerste wilde apen gezien. Hier was ook een tempeltje op een heuvel waar je kon bidden voor geluk en een boodschap kon schrijven.
Ook heb ik de afgelopen week het nachtleven een beetje leren kennen. Aangezien alcohol hier in de discotheken erg duur is, is het gebruikelijk om zelf eerst in te drinken (desnoods voor de deur van de discotheek) en vervolgens binnen te gaan. Op die manier kun je een leuke avond hebben, en tegelijkertijd niet te veel uitgeven.

Op 8 augustus was de verjaardag van Singapore. Het is dit jaar 49 jaar geleden dat Singapore onafhankelijk werd verklaard van Maleisië. Overdag was er een militaire parade (die alleen te zien was voor betalende mensen), sprongen er parachutisten uit een helikopter, en vlogen er straaljagers over. Het nadeel van dit alles was dat er geen schema was, dus we hebben de helft gemist. Dit alles werd afgesloten door een prachtige vuurwerkshow, maar deze duurde maar 10 minuten. Dus al met al viel de dag een beetje tegen. Gelukkig werd dit op het eind van de avond allemaal goedgemaakt toen we naar een foamparty gingen aan het strand van het eiland Sentosa. Want Singaporeanen weten zeker hoe ze moeten feesten!

Met de Koreanen op mijn kamer is het nog hetzelfde. Ze zijn heel stil en zitten veel op hun telefoons. Twee van hen praten wel eens met me, maar de derde is erg verlegen en zegt amper iets. We laten elkaar gewoon onze gang gaan, en dat gaat prima. Eén irritante gewoonte van twee van hen is wel dat ze iedere morgen hun wekker verschillende keren af laten gaan. En dan niet om de 5 minuten… Nee ieder uur of halfuur gaan hun telefoons af. Wat daar het nut van is weet ik niet, maar het is me nog iedere keer gelukt om erna in slaap te vallen.

  • 12 Augustus 2014 - 19:33

    Jan Kwaspen:

    daag lars, dju waat ein stad is det,sjoeen foto,s. zoee te huuere profiteerdj gae der genogt van.
    is der aug nog tied om get aanne sjool te doon. vul plezeer dao .gr jan

  • 12 Augustus 2014 - 22:39

    Sabine :

    Hey Lars
    Sjiek desse ut noa de zin hebs, hebse de rose dolfijnen op Sentosa gezeen. Nog hiel vul plezeer

  • 13 Augustus 2014 - 12:17

    Lars Van Lier:

    Jan: jao tot noe toe isj nog allemaol lang leave de lol, mer vanaaf maondjig mot ich nao sjool dus dan zal de knop toch (gedeiltjelik) om motte. Dich ein fijn vakantie gatj?

    Sabine: nea heb ze nog neet gezeen, mer oppe ferry hing waal ein foto van eine en toen mos ich aan dich deenke haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars

Ik ga voor mijn huidige opleiding, International Business in Maastricht, studeren in Singapore. Vanuit daar ga ik de rest van Zuidoost-Azië verkennen. Via deze blog houd ik jullie op de hoogte van het leven in het verre Oosten.

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 16675

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Studeren in Singapore

Landen bezocht: