Visite! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lars Lier - WaarBenJij.nu Visite! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lars Lier - WaarBenJij.nu

Visite!

Door: Lars van Lier

Blijf op de hoogte en volg Lars

06 Oktober 2014 | Singapore, Singapore

Van afgelopen woensdag t/m zondag zijn mam en Erik op bezoek gekomen. Ze hadden tot dan toe 2 weekjes door Australië gereisd, en eindigden hun reis bij mij in Singapore.

Op woensdag begon mijn anderhalve week vakantie, en die kon niet beter beginnen! 's-Avonds ging ik naar het vliegveld om mam en Erik op te halen, en ik moet zeggen dat ik om de een of andere reden erg zenuwachtig was. Maar toen ze eenmaal aankwamen was alles al gauw weer als vanouds. We gingen toen naar hun hotel toe en daar hebben we een paar pilsjes gedronken en een beetje bijgepraat over hun reis en het leven is oos Rooy (dankzij mijn bronnen had ik meer nieuws te vertellen dan zij).

Op donderdag kon ik laten zien hoe goed ik Singapore ondertussen ken, en was ik de tour gids voor mam en Erik. Ik liet ze eerst de school en mijn hostel zien, waarna ik ze meepakte naar het Business District en de Marina Bay. Daarna liepen we naar de Gardens by the Bay, en toen het bijna avond was besloten we de zonsondergang te gaan bekijken vanaf het Observation Deck boven op het Marina Bay Sands Hotel. De zonsondergang zelf viel wat tegen door de bewolking, maar het uitzicht over Singapore was indrukwekkend!

Op vrijdag gingen we naar Pulau Ubin, een eiland van Singapore. Dit eiland is één van de weinige delen van Singapore waar niets aan gebeurd is de afgelopen 60 jaar, en daardoor was het nog volop natuur en regenwoud. Hier huurden we een mountainbike, en daarmee hebben we toen het eiland verkend. Het was erg mooi!

's-Zaterdags besloten we weer om de rest van de stad te gaan verkennen. We gingen eerst naar Sentosa, waar alles eigenlijk te mooi is om waar te zijn. Maar vervolgens nam ik ze mee naar Little India en Chinatown, waar je een totaal andere, maar ook erg mooie kant van Singapore ziet. De straten zijn er rommelig en de huizen zien er af en toe versleten uit, maar de sfeer die er hangt is totaal anders en lijkt meer op die in andere Aziatische landen. Na 's-Avonds op straat saté gegeten te hebben tussen de kantoorgebouwen bij Lau Pa Sat gingen we nog naar de fontijnshow bij de Marina Bay, en we sloten de dag af met een biertje in een gezellig straatje in Chinatown.

Op onze laatste dag was er eigenlijk niet veel noemenswaardigs meer over in Singapore wat we nog niet gezien hadden, dus besloten we naar de Singapore Zoo te gaan. De dierentuin was erg mooi, en we hebben er op ons gemak de laatste dag doorgebracht. 's-Avonds hebben we nog lekker gegeten en toen was het helaas tijd om weer afscheid te nemen.

Het waren 4 mooie dagen, en het was ook niet gemakkelijk om weer gedag te zeggen, maar over een dikke 3 maanden zie ik ze weer!

Vandaag ben ik zelf naar Lombok, Indonesië vertrokken met wat vrienden, dus ik heb weer wat afleiding. Volgende week zal ik deze reis beschrijven!

  • 06 Oktober 2014 - 16:37

    Sabine:

    Hey Lars. Wat een leuk programma veur
    de oudjes, lol. Effe klef kinne doon;-).
    Amuzeer dich in Lombok, mosse sjiek
    kinne snorkelen, steit nog op mien liesje.
    Nog hiel vul plezeer, greetzzzz

  • 06 Oktober 2014 - 16:47

    Je Buurtjes:

    Wat heerlijk om te lezen hoe jullie daar samen hebben genoten, en hoe jij ze daar als een perfecte gids alles hebt kunnen laten kijken. Dit alles moet een hele bijzondere ervaring zijn. Samen zoooo ver weg, waar jij nu intussen alweer zoooo gewend bent. Ik weet zeker dat jullie mam en Erik er ook zeker van hebben genoten. Voor jullie allemaal een geweldige opkikker om weer een paar daagjes met elkaar te hebben kunnen optrekken. Die laatste paar maandjes vliegen nu ook zo voorbij. Geniet van je reis naar Lombok, en succes nog met je studie.

  • 06 Oktober 2014 - 19:37

    Jos & Carin, Milou, Sam, Floor:

    Ha Lars,
    Kippevel.......dien verhaal. Wat geweldjig sjoeën desse eur mam en Erik dit kost loate kieke. Dich as tourguide.....herstikke sjoeën. Geniet durvan in Lombok.
    Dikke kus van os allemoal x

  • 06 Oktober 2014 - 21:12

    Rob En Susan:

    Hallo sjoenbreurke!

    Soww wat jaloersmakendj dees sjoen verhalen. Fijn det gea zoe hebtj genoten mit uch 3e, erg sjoen om te leaze.
    Wea blieve dich in de gaten hoaje en vul plezeer in Lombok.

    Xx Rob en Susan

  • 07 Oktober 2014 - 20:22

    Gerry En Tessy:

    joa joa jaloers kinste der van weare deez sjoeën berichte. wea vinje het allemoal hiel fijn detj allemoal auch luktj waase mam en Erik woeëts loate zeen en desse det met kínst make samen asse snaps waat ich bedoel. prachtig dea angere weareltj!
    djuu Jorn..woeë geis dich hear later??

    vul plezeer tiedens dien vekantie. trouwes nog steeds geine diaree gehatj van het eate van vleis oppe stroat?

    dikke knuffel van oos allebei! en tot gauw weer Lars!
    Hautje. Gerry en Tessy xxx

  • 08 Oktober 2014 - 16:42

    Rick & Martina:

    Ha Lars,
    Vanmiddag eens al je verslagen bijgelezen...
    Wat een mooi en bijzonder avontuur!
    En wat fijn dat je daar van die lange weekenden hebt, dan krijg je ook nog veel gezien.
    We wensen jou daar een leerzame en onvergetelijke tijd toe!
    Liefs, Rick & Martina

  • 08 Oktober 2014 - 20:32

    Fam. Verstappen-van Gansewinkel:

    Hallo Lars,

    Wat beleef jij een onvergetelijke tijd in Singapore! Een perfecte combinatie: leren & reizen.
    Wij volgen jouw verhalen.

    Geniet ervan.

    Groetjes uit Weert van: Peter, Karin, Sandra, Dennis

  • 11 Oktober 2014 - 10:31

    Leny Rietjens-didderiens:

    Ha Lars,

    Nu Mam en Erik weer veilig in hun durpke zijn gaat jou avontuur verder geniet van je vakantie ,liefs je peet tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars

Ik ga voor mijn huidige opleiding, International Business in Maastricht, studeren in Singapore. Vanuit daar ga ik de rest van Zuidoost-Azië verkennen. Via deze blog houd ik jullie op de hoogte van het leven in het verre Oosten.

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 16686

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Studeren in Singapore

Landen bezocht: