Weekendje Kuala Lumpur & eerste schoolweek - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lars Lier - WaarBenJij.nu Weekendje Kuala Lumpur & eerste schoolweek - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lars Lier - WaarBenJij.nu

Weekendje Kuala Lumpur & eerste schoolweek

Door: Lars van Lier

Blijf op de hoogte en volg Lars

21 Augustus 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Afgelopen weekend ben ik met 10 andere studenten een weekendje naar Kuala Lumpur (in Maleisië) gegaan. We vertrokken vrijdagmiddag na een introductieactiviteit van school, en na een 5-6 uur durende busreis kwamen we 's-avonds rond 19.45 aan. We zijn toen naar ons hostel gelopen en toen kon het feest beginnen..

Ons hostel heette Reggae Mansion en was vooral bedoeld voor backpackers. We sliepen in een grote zaal, en daar had iedereen een soort bunkertje met een matras, een lamp, een paar stopcontacten en een muurkastje. Op het dak van het hostel was een bar waar je voor iets meer dan 4 euro lekker kon barbecueën, en waar 's-avonds flink gefeest werd. Dus dat hebben we maar gedaan. Een jongen uit Kuala Lumpur nam ons nog mee opstap omdat hij beweerde dat hij de beste plaatsen wist te vinden op de barstraat maar dat viel wel tegen.

Op zaterdagmorgen zijn we naar de Batu Caves gegaan. Deze bestonden uit de tempelgrot en de dark cave. In de dark cave hebben we een rondleiding gedaan en daar hebben we gezien hoe grotten zich vormen, en wat voor beesten er in zo'n grot wonen (vleermuizen, spinnen, kakkerlakken, duizendpoten, nog meer vleermuizen). Het viel me nog mee hoe de dames reageerden.

Daarna zijn we naar een wijkje gegaan waar we vervolgens een "banana leaf meal" hebben gegeten (zie foto). Dit op advies van onze gids Marc (een van de studenten die een paar jaar in Kuala Lumpur heeft gewoond). Het was overheerlijk! 's-Avonds hebben we geprobeerd om verschillende sky-bars in te komen om te kunnen genieten van het uitzicht over de stad, maar dit lukte niet. Dus toen zijn we weer teruggegaan naar ons hostel en hebben we daar op het dakterras gefeest, en zijn we daarna nog opstap gegaan.

's-Zondags zijn we de Menara KL Tower op gegaan om te genieten van het uitzicht over de stad, en vervolgens zijn we naar de Petronas Towers gelopen om ze van dichterbij te bekijken. 's-Avonds was het voor de helft van ons weer tijd om terug naar Singapore te gaan, aangezien we maandag onze eerste schooldag hadden.

Op maandag ging ik dan toch maar doen waar ik voor naar Singapore gekomen ben: naar school. Ik ga het komende 4 maanden naar de Singapore Management University. De school is pas 14 jaar oud en daarom ziet alles er erg modern uit. De universiteit bestaan uit 6 verschillende scholen, en deze zijn verbonden door een ondergronds stelsel waar je alles kunt vinden wat je nodig hebt (o.a. boekwinkels, dokter, eten). Ook heeft de school een sportschool en zwembad op het dak die gebruikt kunnen worden door de studenten.

Mijn rooster is als volgt:
Maandag: 8.15-22.15 (3 vakken en 1 tussenuur)
Dinsdag: 19.00-22.15 (1 vak)
Woensdag: 8.15-11.30 (1 vak)

De maandag is dus erg druk, maar hierdoor heb ik wel eerder weekend en deze tijd kan ik benutten om te reizen. Ik ga de komende maanden proberen zoveel mogelijk van Indonesië en Maleisië te zien. Hier houd ik jullie uiteraard van op de hoogte.

Tot gauw!

• 21 Augustus 2014 - 08:17

Rob:

Echt tof om te leaze. Kin mich inbieldje det ut echt super is. We hebben al ruig foto's gezeen. Geniet er van. Groeten.

• 21 Augustus 2014 - 09:11

Anita:

Hoi Lars

Leuk om te lezen wat je al hebt gedaan in de tijd dat je daar bent. Geniet ervan maar als ik dat zo lees komt dat helemaal goed! Succes met de studie. Groetjes Anita & Erik

• 21 Augustus 2014 - 09:53

Susan:

Ohhh wat klinktj det ruig allemoal! Hiel erg sjoen om zoe op de huugdje gehoaje te weare. Erg leuk om te leaze! Geniet er allemoal van!

• 21 Augustus 2014 - 11:01

Jos, Carin, Milou, Sam & Floor:

Hey Lars,
    Wat geweldjig om dich zoe te vollege. Kei sjiek wat des dich doa allemoal zuus en deus.
    Geniet durvan, succes mèt de studie en reis ze !!!!
    Dikke kus van os allemoal

• 21 Augustus 2014 - 19:02

Ann:

Hoy Lars,

Alweer drie weken weg.De tijd vliegt en jullie ook,van hot naar haar.
    Is je kopje wel groot of dik genoeg om dit allemaal op te nemen?
    En je moet dan ook nog naar school.
    Have fun.

Groetjes,

Thieu en Ann.

• 21 Augustus 2014 - 19:42

Peter:

Ha Lars,
    Geweldjig wat veur ervaring desse noe op kins doon. Gank zo vul mugelik der op oet, det liere kumtj waal good. Wae beginne murge weer met os ieste voetbaltoernooi (Boaxem). Volgendje weak begintj de training. Ich loat nog waal wete wie ut geit.

groetjes, Peter

• 21 Augustus 2014 - 19:43

Margreth:

Hoi Lars, zuut er allemaol good oet. 3 daag noa sjool en 4 daag weekendj. Vul plezeer nog daoguns.

Gr. Margreth

• 21 Augustus 2014 - 21:21

Marjo:

Waat ein belaevinge Lars, geniet durvan!!!!

• 21 Augustus 2014 - 23:40

Sabine:

Hoi Lars,
    Allein al veur ut eate, yammie. Neet de Petronas towers op gewaesj? Geniet dervan.

• 22 Augustus 2014 - 00:50

Betsy Didderiens:

He Lars, Geweldig om te zien dat je het zo naar je zin hebt. Je verslag, "brings back Memories". zo makkelijk om je thuis te voelen in het Oosten. The College sound amazing. Good Luck in the studies. <3

• 22 Augustus 2014 - 09:27

Fam. Verstappen-van Gansewinkel:

Hallo Lars,

Het kan slechter toch: 3 dagen university en 4 dagen weekend? :)
    Wat heb je al veel gezien in deze 3 weken! Geniet ervan. Deze onvergetelijke ervaring neemt niemand je af.

Groetjes,
    Peter-Karin-Sandra-Dennis

• 23 Augustus 2014 - 16:17

Cor En Rosalien:

Hoi Lars, fijn om aaf en toe ins get van dich te huere van zoe wiet a-weg. veul plezeer doagunje, hieël veul succes en geneet durvan, groetjes Cor en Rosalien.

• 23 Augustus 2014 - 20:51

Leny:

Ha Lars ziet er allemaal mooi uit, zo te zien al veel gedaan, Wel maandag een erg lange dag zeg om bij de les te blijven, maar dat zal wel gauw wennen met zo'n lang weekend waar je dan weer veel kan gaan zien en opstap gaan natuurlijk .Heel veel groetjes van dien peet tante

• 02 September 2014 - 19:20

Gerry En Tessy:

Nondejuu waat ein leechte, kleure en práchtige foto's!
    het lieëktj waal New York alhoewel Singapore e.e.a. lieëktj te euvertreffe??
    ben benoetj ofse nog geine diaree hebs gehatj? ha ha (sorrie...)
    véltj ut neet tege desse dea lange schjooldaag op moandjig hebs?
    ut lieëktj derop desse diene dreij waal aan het vinje bést doa en det is auch fein veur mam en Jorn en Erik en al die anger minse diej dich dit gunne!
    Pap zooj auch hieël gruuëts op dich zeen!!
    Lars tot gauw en bedanktj veur dien sjoeën verslage. Auch Tessy zeet det ich de hertelikke groete mot euverbringe. biej deeze xx
    succes met de studie!
    p.s kinste wat zegge euver wasse doe aan het liere bést?
    hauje
    Gerry en Tessy