Bye Bye Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lars Lier - WaarBenJij.nu Bye Bye Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lars Lier - WaarBenJij.nu

Bye Bye Singapore!

Door: Lars van Lier

Blijf op de hoogte en volg Lars

28 November 2014 | Singapore, Singapore

Na een kleine 4 maanden zit het leven in Singapore er morgen op voor mij. Afgelopen week heb ik mijn examen gemaakt en daarmee is mijn semester nu afgerond. Maar ik heb gelukkig niet alleen hoeven leren de afgelopen week..

Deze week heb ik namelijk ook veel tijd doorgebracht met de mensen van het hostel, want iedereen begint nu langzaamaan het hostel te verlaten, richting huis of op reis. Vrijdagavond zijn we met wat vrienden gezellig een pilsje gaan drinken, en afgelopen zaterdag kwam Sinterklaas naar Singapore. Samen met de 10 Nederlandse studenten die hier in het hostel wonen hielden we daarom een surprise. We hadden allemaal lootjes getrokken en voor diegene een gedicht gemaakt en een cadeautje gekocht. Ook hadden we nog wat snoepgoed over van onze bestelling van een aantal weken terug (pepernoten en chocolade letters), dus alle ingrediënten voor een gezellige avond waren aanwezig! Iedereen die zijn gedichtje voorlas ging op zijn kruk staan en moest de symbolische baard (een plastic zakje) omdoen. Dit leverde vaak nieuwsgierige blikken op van de andere mensen die aan de omringende tafels zaten, die natuurlijk nog nooit van onze lieve pieterbaas gehoord hadden. Er zaten veel leuke gedichten en cadeautjes tussen en de pilsjes smaakten goed. Al met al een zeer gezellige avond!

Zondag ben ik nog met wat vrienden naar de bioscoop geweest (naar Interstellar) en toen het weekend afgelopen was, was het weer tijd om even de boeken in te duiken, want woensdagochtend had ik namelijk mijn examen. Dit examen was zoals ik verwacht had redelijk makkelijk dus dit heb ik waarschijnlijk ook goed afgerond. Voor één vak heb ik mijn cijfers al (en die waren best goed) en voor de andere vakken zullen de cijfers de aankomende weken wel verschijnen.

Woensdag en gisteravond ben ik met wat vrienden de vakantie in gaan drinken, en vanavond gaan we nog met een behoorlijk aantal vrienden samen uiteten, en vervolgens nog op stap, en morgen is het dan eindelijk zo ver: de grote reis! Ik ga dus in totaal 7 weken reizen, en het grove plan voor mijn reis heb ik de afgelopen weken gemaakt. Ik ga morgen met Clément (een vriend waar ik al vaker mee gereisd heb) naar Bangkok in Thailand. Daar treffen we twee Nederlandse jongens van het hostel, waar we waarschijnlijk tot in Vietnam mee kunnen reizen. We blijven een aantal daagjes in Bangkok om vervolgens met de bus naar Cambodja te gaan. Daar blijven we tot 10 december, en dan gaan we tot en met 23 december naar Vietnam. Vanaf dan vertrekt Clément naar de Filipijnen, en vlieg ik naar Laos om daar weer nieuwe reisgenoten te vinden. Daar blijf ik tot oudejaarsdag, en dan vlieg ik weer terug naar Bangkok om daar groots nieuwjaar te vieren. Na nieuwjaarsdag ga ik een klein weekje door Noord-Thailand reizen en dan ga ik nog een dikke week/anderhalve week naar Myanmar. Bij de foto’s heb ik een kaartje gezet waar het grove plan van mijn reis op staat.

Ik moet wel zeggen dat het spannend is om zo lang te gaan backpacken, maar ik heb er wel erg veel zin in, en ik weet zeker dat ik daar veel moois ga zien en meemaken. Ik zal jullie proberen op de hoogte te houden de komende weken!

Tot de volgende keer!

  • 28 November 2014 - 10:44

    Andrea:

    Ha Lars,
    tjonge die 4 maanden zijn toch wel snel voorbij gevolgen (voor mijn gevoel) en wat heb je veel gezien en meegemaakt. En nu als kers op de taart nog 7 weken backpacken, een hele belevenis, waarin je nog veel meer moois gaat meemaken volgens mij! Ik wens je 7 hele goeie en mooie weken toe, geniet ervan!
    Groetjes, Andrea

  • 28 November 2014 - 10:58

    Luuk Moors:

    He Lars,

    Mooie verhalen en zo te zien gaan er nog vele volgen met jouw plannen.
    In Noord-Thailand kom je vast in Chiang Mai; daar kan ik je Julie's Guesthouse aanraden. Hoewel het een ontzettend rotte tent is met karige kamers, hebben wij er 5 nachten geslapen, veel nieuwe mensen leren kennen en een onwijs vette tijd gehad! Als je toch nog besluit de Thaise eilanden aan te doen is Koh Tao een aanrader, en vergeet er vooral niet te duiken ;).

    Groetjes Luuk

  • 28 November 2014 - 12:12

    Mieke:

    nou Lars....EIN GROEËT AVENTUUR..t Sjeitj neet oet..Mer geliek hebse.
    Hiel (nog mier)vol plezeer de komendje tied..
    Wae zulle de verhale waal es hure ..geniet er van en pas good op dig zelf.x
    Grt Will en Mieke

  • 28 November 2014 - 15:02

    Gerry En Tessy:

    poeh Lars waat ein veuroetzichte jong....neet te gluive!
    woeë studeerse noe op aaf?
    en de zulst auch waal noa Pnom Pen goan ? doa woore wea auch..en de verschrikkelikke Killing Fields.
    en die tips van Luuk... vriet sjoeën!
    zulle wea ooszelluf dan auch mer wat tips geave?
    wea kinne noa het Vossevin wanjele....noa de tungelsebeek.
    doana eine trappist biej de bar en de veuroetzichte zeen det de bar aafgelaaje vol is van de jeugd
    mer LArs was dich metmaaks is vele male sjoeËner...oad en nowe keumtj eeder joar truk! toch??

    ich wil waal gear nog get weete euver die aafstudeer project....
    hiel vul plezeeeeeeeeer en wea huuëre waal gear weer wat van dich.

    daag
    Gerry en Tessy xxx

  • 28 November 2014 - 15:04

    Gerry:

    heeeej wie is ut met diene rûk??
    enne noa besse auch van dea poepchinees aaf of neet??
    ha ha.....
    daag
    Gerry

  • 28 November 2014 - 19:29

    Fam. Verstappen-van Gansewinkel:

    Hallo Lars,

    Geweldig wat je van plan bent. Hoe krijg je alle indrukken verwerkt?
    Goede reis! Geniet ervan.

    Groetjes,
    Peter-Karin-Sandra-Dennis

  • 28 November 2014 - 23:18

    Milou, Sam, Floor, Jos & Carin:

    Ha Lars,

    Super....super....super...wat unne sjoeëne tiëd hebse al gadj, mer wat unne nòg sjoeënere tieëd keumtj dur nog aan veur dich !!!
    En herstikke fein det ut aafstudeere zoe good verloupe is. Geniet volop van dien reis en tot gauw weer.

    Dikke kus van os allemoal xxx

  • 29 November 2014 - 10:33

    Lars Van Lier:

    Dankjewel allemaol veur de sjoeën reacties!

    Luuk: kei bedanktj veur dien tips! Zal ze zeker ten herte numme!

    Gerry en Tessy: Ich studeer eigelik nurges op aaf veurluipig. Heb noe dus mien 5 vakke aangerundj, en vanaaf februari gaon ich aafstudere veur miene bachelor, in de richting Supply Chain Management. Mèt miene ruk geitj good. Bin ein paar kieër inne weak geweasj sporte en heb get oefeninge die ich kin doon op reis. En heb nog neet ins goojedaag tege dea poepchinees gezagdj haha.

    Groetjes Lars

  • 30 November 2014 - 21:57

    Betsy:

    Wat een geweldige 4 maanden heb je mogen ervaren. Ik weet zeker dat je backpacking ook super zal zijn. Geniet ervan. had je de Artemesia Anua nog kunnen vinden?
    Follow you in Spirit on your journey. Wonderful happy moments. <3

  • 01 December 2014 - 22:24

    Leny Rietjens :

    Ha Lars,
    Fijn dat je alles goed hebt afgerond op college en dat je een leuke tijd hebt gehad en veel mensen hebt leren kennen, en nu gaat de echte reis beginnen, super dat je dat gaat doen, volgens mij ga je een geweldige ervaring tegemoet, je zult weer veel mensen ontmoeten. Maak er een reis van om nooit te vergeten en doe voorzichtig en vooral genieten. Gr dien peet tant

  • 03 December 2014 - 11:51

    Martina:

    Ha Lars.

    Heerlijk om al je verhalen te lezen. Wat is het toch bijzonder!
    Na alles goed afgerond te hebben op school, kun je nu gaan genieten van je grote reis!
    Nu ben je ook eindelijk van die poepchinees af (dan zijn 9 dagen nog te lang :p ).
    Ik zie wel dat je hebt gesport... je ziet er goed uit neefje!

    Geniet van de grote reis, doe voorzichtig en dan zien we jou snel weer...

    Liefs Martina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars

Ik ga voor mijn huidige opleiding, International Business in Maastricht, studeren in Singapore. Vanuit daar ga ik de rest van Zuidoost-Azië verkennen. Via deze blog houd ik jullie op de hoogte van het leven in het verre Oosten.

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 16661

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Studeren in Singapore

Landen bezocht: