Halloween, Sinterklaas, regen en een poepchinees - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lars Lier - WaarBenJij.nu Halloween, Sinterklaas, regen en een poepchinees - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lars Lier - WaarBenJij.nu

Halloween, Sinterklaas, regen en een poepchinees

Door: Lars van Lier

Blijf op de hoogte en volg Lars

12 November 2014 | Singapore, Singapore

Na veel zwoegen en zweten kan ik eindelijk zeggen dat ik vandaag mijn semester in Singapore (ongeveer) afgesloten heb. Ik heb in de afgelopen twee weken 4 presentaties gehouden, en 4 individuele opdrachten en 5 groepsprojecten in moeten leveren, maar na vandaag kan ik eindelijk zeggen dat het weer een beetje rustig is. Het enige wat ik nog moet doen is een examen over 2 weken, maar dat stelt waarschijnlijk niet zoveel voor, en daar ben ik ook nog niet echt mee bezig.

De afgelopen weken heb ik dus veel in de bieb gezeten, maar ik heb ook nog wel wat andere dingen gedaan want er moet natuurlijk ook een beetje genoten worden. Vorige week vrijdag (dus niet afgelopen vrijdag) was het Halloween, en aangezien ze in Singapore alles vieren wat ook maar een beetje commercieel uitgemolken kan worden, was het hier dus ook kassa. We gingen (niet verkleed) richting een paar clubs, maar daar stonden behoorlijke rijen, dus daar werden we niet bepaald vrolijk van. Gelukkig waren we wel een man tegengekomen die verkleed was als Pikachu, dus dat maakte onze avond wel grotendeels goed. Toen gingen we door naar de brug bij Clarke Quay. Daar was het ook ongelofelijk druk, en toen we op een gegeven moment de helft kwijt waren besloten we maar naar huis te gaan. Al met al een tegenvallende avond.

De dag na Halloween zijn we lekker met een paar jongens naar het strand op Sentosa gegaan om een dagje te relaxen. Daar hebben we een beetje gevoetbald en beachvolley gespeeld, en bepaald niet veel gezwommen (het water is en behoorlijk vuil). Het was een fijn dagje zonder zorgen, en ook één van de laatste dagen dat we hebben kunnen genieten van het weer.

Het regenseizoen begint namelijk steeds uitdrukkelijker zijn naam te bewijzen. Het regent hier nu iedere dag, met ook regelmatig onweer. De temperatuur is ook wat afgekoeld, maar dat is op zich geen overbodige luxe. De vooruitzichten zijn gelukkig beter! Vannacht vliegen we dus naar Bali toe (waar ik in volgende week verslag van zal doen), en over tweeëneenhalve week vertrek ik richting Thailand.

Het voortuitzicht voor volgende week zaterdag is ook goed, want dan gaan we met de Nederlandse studenten in het hostel Sinterklaas vieren. Iedereen heet een lootje getrokken en moet een gedicht maken voor deze persoon en een cadeautje kopen voor $10 (€6). We hebben een aantal weken geleden via Internet wat Sinterklaasvoer, maar ook andere Nederlandse lekkernijen besteld. Deze zijn vorige week dinsdag aangekomen, maar van mijn eten (truffel pepernoten en peperkoek) is al niets meer over. Gelukkig hebben we wel nog allemaal een chocoladeletter en pepernoten waar we tot volgende week zaterdag niet aan mogen komen.

Verder is de kamerindeling sinds vorige week weer veranderd. Eén van mijn Koreaantjes is vertrokken, terwijl ik er een Chineesje bij heb gekregen. Dus we zijn nog steeds met drie. Ik heb nu al een gloeiende hekel aan die Chinees. Toen ik me aan hem voor wilde stellen was zijn telefoon iets interessanter en leek hij niet bepaald geïnteresseerd om mijn vragen te beantwoorden of om mij vragen te stellen. Ik weet dus alleen zijn naam en waar hij vandaan komt, maar verder hoef ik eigenlijk ook niets van hem te weten.

Tot zover mijn ervaringen, vooruitzichten en lichte frustraties voor deze week! Over een paar uurtjes vliegen we naar Bali dus dan kan ik lekker een weekje genieten!

Tot volgende week!

  • 12 November 2014 - 16:45

    Jos & Carin, Milou, Sam En Floor:

    Ha Lars,
    Wat fein om weer iets van dich te laeze. Aha....hebs dus al good dien bèst gedoan op "sjool" en inne bieb, dus hebse dien waekske Bali dik en dubbel verdeendj.....héérluk, geniet durvan.
    En dae chinees.....loat hum toch gauw gewaere. Fein desse anger minse om dich haer hebs, die waal interessant en geïnteresseerdj zeen.
    Alvast keiiii völ succes mët dien exaame, mer mesjien laeze we nog wat veur dae tieëd.
    Dikke kus van os allemoal X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars

Ik ga voor mijn huidige opleiding, International Business in Maastricht, studeren in Singapore. Vanuit daar ga ik de rest van Zuidoost-Azië verkennen. Via deze blog houd ik jullie op de hoogte van het leven in het verre Oosten.

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 16640

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Studeren in Singapore

Landen bezocht: